Event

På eventsiden kan man inkludere al relevant information for et arrangement.

Formål 

Indholdstypen event er den indholdstype, man skal anvende, hvis man ønsker at oprette et event på et site. Her kan du samle og angive alt relevant information om et bestemt event, såsom pris, dato, sted og beskrivelse af selve arrangementet.  

Hvert event bliver både til en enkeltstående og selvstændig indholdsside, men fremgår ligeledes på eventlister og blandt resultater ved eventsøgninger på sitet.  

Sådan gør du  

  1. Under ’Eventtitel’ skal du angive en titel på dit event. 
  2. Udfyld ’Manchet’ med en kort og præcis tekst, der beskriver hvad eventet omhandler. 
  3. Under ’Topbillede’ skal du indsætte et billede, som vil blive vist øverst på siden for dit event. 
  4. Under ’Eventbeskrivelse’ skal du skrive en mere fyldestgørende beskrivelse af dit event. 
  5. Under ’Tidsplan type’ skal du vælge mellem de fire typer af events, som beskrevet nedenfor. Dette er afgørende for hvordan datoer og tid sættes op. Udfyld datoer og evt. Tid. 
  6. Under ’Kontaktliste’ skal du gøre følgende:  
    1. Under ‘Titel’ kan du angive en titel på kontakten 
    2. Under ‘Udseende’ skal du vælge mellem et mørkt og et lyst udseende til din kontaktliste.  
    3. Under ‘ID’ kan du indtaste et KKOrg ID - læs mere om dette i denne vejledning.
    4. Hvis du ikke indhenter kontaktinformation via et KKOrg ID skal du udfylde det relevante kontaktinformation under ‘Kontakt data’.  
    5. Du kan efter behov tilføje flere kontakter ved at klikke på ‘Tilføj kontakt’. 
  7. Under ‘Pris’ skal du angive en pris type. Her kan du vælge imellem: Gratis (alle), Betaling (ens) eller Betaling (forskellig). Herefter kan du indsætte et link til hvor man kan købe en billet*. Ved Betaling (forskellig) kan du tilføje op til 3 forskellige priser.  
  8. Under "Planlægning" skal du tilføje et tidspunkt for afpublicering. Vælg en dato frem i tid hvor eventet ikke længere er aktuelt og brugerne ikke længere skal kunne fremsøge eventet.

* I stedet for at indsætte et link til Billetto eller andre hjemmesider til billetsalg, kan man indsætte en mailadresse som borgere kan bruge til at tilmelde sig eventet. Dette gør du ved at skrive ’mailto:’ foran den email-adresse, borgerne skal skrive til for at tilmelde sig. Fx mailto:mailadresse@kk.dk 

Tilføj andre elementer

Tilføj eventuelle indholdselementer: ’Tekst’, ’Billede’, ’Video’, ’Faktaboks’, ’Call To Action’, ’Filer’, ’Fold-ud’, ’Kort’ og ’Citat’.

Event type angives i feltet Tidsplan type

Vis alle

Enkeltstående (forekommer én gang)

Dette event finder kun sted én gang, fx et event, der varer et par timer på en dag. Fx en koncert.  

Gentagende (forekommer flere gange)

Et event som kan gentages flere gange, og hvor datoer/timer kan ekskluderes. Fx et yogahold, som mødes et par gange om ugen, men som fx ikke er aktive hen over ferier eller helligdage.  

Længerevarende (forekommer over en periode)

Et event som finder sted over flere dage i streg. 

Festival

Et event som kan have flere underevents. Fx en musikfestival hvor der vil blive spillet koncerter af forskellige kunstnere. Du kan tilføje både enkeltstående og gentagende events som underevents til en festival. 

I tvivl om hvilken eventtype du skal vælge?

Alle typer af events vises på næsten samme måde, der er kun få, små undtagelser, som fx at gentagne events vises med en kalender.  

Tips og best practice

Vis alle

Brug af kontaktboksen

Det anbefales, at man bruger kontaktboksens åbningstider til at kunne se hvornår man kan komme i kontakt og ikke til at afspejle eventets afholdelsestidspunkt.

Det anbefales også at man primært hiver data ind fra KKOrg, så data om fx åbningstider, kun skal vedligeholdes gennem KKOrg.

Åbningstider på længerevarende events

Det anbefales, at man indsætter åbningstider på længerevarende events, fx udstillinger, idet åbningstiderne typisk udgør det tidsrum eventet er tilgængeligt på.

Relaterede events

Det anbefales, at man min. sætter 1 relateret event på, så brugerne kan inspireres (hvis relevante relaterede events findes).

Forslag til hvordan du bygger dit event

Eksempel