Serviceejerskabet i KK Web

Vi sikrer facilitering af det fælles websamarbejde på tværs af Københavns Kommunes syv forvaltninger.

Den fælles vision for borgerrettet digital service sætter klare strategiske pejlemærker for at sikre, at borgere og virksomheder oplever en sammenhængende og imødekommende service på tværs af kommunens digitale kanaler. 

KK Web er med fælles, tværgående finansiering serviceejer for web og intra og sikrer facilitering af det fælles forretningsmæssige samarbejde på tværs af de syv forvaltninger og samarbejdet med systemejerne for webplatformen.

Websamarbejdet rummer de tværgående webaktiviteter på webplatformen, både i fht. indholdsstrategi, UX og teknisk udvikling samt de tilhørende støttesystemer såsom Siteimprove, 23 Video og Ubivox. KK Web samarbejder i øvrigt med kommunens Borgerrådgiver, Københavns Borgerservice, KK Design m.fl.

KK Web

  • faciliterer det tværgående websamarbejde i form af møder, distributionslister etc.
  • yder kanal- og indholdsstrategisk sparring til forvaltningernes koordinerende webredaktører
  • udarbejder og understøtter brugen af fælles procedurer og retningslinjer, så webkanalen på tværs af forvaltningerne fremstår ensartet ud mod borgere og virksomheder 
  • retter kritiske tværgående fejl på webplatformen 
  • udfører løbende mindre opdateringer og vedligehold af webplatformen i samarbejde med forvaltningerne
  • yder support til forvaltningernes koordinerende webredaktører om deres brug af platformen i forbindelse med opbygning af sider, opsætning af nye sites, menuer, henvendelse til forvaltningerne via webmasterpostkasse fra borgere 
  • yder support til vores fælles systemer for statistik og nyhedsbreve.