Vision for KK’s borgerrettede digitale service

Københavns Kommune har vedtaget en fælles vision for den digitale service og brugen af de digitale kanaler.

Webben er et knudpunkt i denne vision:

  • I 2025 oplever Københavnerne, at kk.dk og andre digitale kanaler har forenklet deres kontakt og interaktion med kommunen. Det er let for københavnerne at finde den information, som de har behov for, og brugervenlige og smarte løsninger guider dem hurtigt og nemt frem mod deres mål.
  • I 2025 er vi nået langt med at binde de digitale kanaler sammen på tværs af offentlige myndigheder, så brugerne oplever en sammenhængende service, der i højere grad er personificeret og tilpasset deres individuelle behov. Fra den første kontakt har borgerne mulighed for at blive guidet til den rigtige løsning eller service. De behøver ikke længere at gentage de samme forespørgsler og indtaste eller lede efter de samme oplysninger flere gange hos flere forskellige myndigheder og forvaltninger.
  • I 2025 inviteres borgerne og virksomhederne til at deltage aktivt i den løbende udvikling af den digitale service sammen med kommunen og kommunens øvrige samarbejdspartnere, så den service vi tilbyder tager afsæt i borgernes behov. 

Nedenfor kan du hente visionen i både langt og kort format.