Google My Business
Formål
Google My Business er Googles platform hvor virksomheder kan indsætte deres virksomhedsinformationer, såsom åbningstider, link til virksomhedens hjemmeside, virksomhedsbeskrivelse, produkter og meget mere. Det er også muligt at poste nyheder og tilbud til sine kunder. De informationer man indsætter i Google My Business, vises blandt andet til højre for de organiske søgeresultater når man bruger en browser på en computer. På mobiltelefonen vises resultater fra Google My Business som noget at det første. Søger du eksempelvis Sportshal, vil du få vist de sportshaller der ligger i nærheden, denne data bliver hentet fra Google My Business som forkortelsen GMB.
Disse vigtige oplysninger pm sin institution bliver brugt af Google platforme:
- Den normale Google søgning
- Google Maps søgninger
Google My Business- profil, giver dig adgang til at redigere de informationer, der dukker op i højre side, når man søger i Google på et bestemt sted, fx en institution. (Nørrebrohallen)
Sådan gør du
Forvaltningerne bruger GMY forskelligt, hvis dette er interessant for jer, kan i kontakte jeres Koordinerende Webredaktører i jeres Forvaltning.
Særlige for KFF
Fremadrettet skal de webansvarlige i KFF institutionerne sørge for at vedligeholde deres Google My Business-profil for deres institution.
I dokumentet ”Google My Business: Retningslinjer og ansvar for KFF" kan du orientere dig om:
- Google My Business: Retningslinjer og ansvar for KFF
- Styring og ansvar
- Retningslinjer for oplysninger på Google My Business Profilen
- Retningslinjer for håndtering af anmeldelser
- Sådan besvarer du en anmeldelse på Google My Business-profilen Google+ profil
- Få hjælp – nyttige links til Google Support
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte din Koordinerende Webredaktører.