De 4 webprincipper for webplatformen

Web er den primære kanal for de fleste borgere og virksomheder, når de har brug for information, hjælp fra eller samarbejde med kommunen.

De fire webprincipper skal sikre, at webbrugerne er i centrum, når vi arbejder med web, så vi altid laver kommunikation og løsninger, der sikrer en lige og nem vej mod målet. Dermed bruger vi borgernes penge på den bedst mulige måde.

Det første princip er den overordnede ramme for vision og retning, mens de tre efterfølgende principper har fokus på hhv. webkommunikation og -indhold, udviklingen af webløsninger og weborganisationen, der dagligt arbejder med såvel indhold som udvikling.

  1. Vision og retning: Vi gør det nemt at være digital borger og virksomhed i København
  2. Indhold og indsigt: Vi gør indholdet relevant, forståeligt og enkelt at bruge
  3. Udvikling og design: Vi designer webløsninger med udgangspunkt i brugerne
  4. Organisation og governance: Vi tilpasser os den digitale virkelighed.

Læs mere om de 4 webprincipper